سايت تفريحي نيك صالحي سايت تفريحي نيك صالحي .

سايت تفريحي نيك صالحي

پزشكي وسلامتي

پزشكي وسلامتي

درمان سريع و آسان كبد چرب

بيماري كبد چرب يكي از بيماريهاي شايع در ايران است . متاسفانه اين بيماري در اوايل آن بي نشانه بوده و بسياري از افراد از ابتلاي خود بدان بيخبرند . به گزارش ايران ناز از آنجا كه بيماري كبدچرب از جمله بيماري هاي خاموش و بي نشانه است، پيشگيري از ابتلا به آن از جمله اولويت ها قرار مي گيرد.

كبد دومين عضو بزرگ در بدن انسان است و مسئول به اصطلاح رد كردن تمام مواد غذايي و نوشيدني مصرف شده از صافي است كه اين بدان معناست كه كبد فاكتورهاي مضرر مواد غذايي را گرفته و آنها را به صورتي بدون ضرر وارد سيستم هاي ديگر بدن مي كند.

اكرم پورشمس فوق تخصص گوارش و كبد گفت: كبد چرب نشانه اي از سندروم متابوليسم است.اين سندروم به معناي آن است كه عمدتا سوخت چربي و قند در سلول هاي بدن مختل شده بنابراين اين مواد در كبد انباشت و به كبد چرب تبديل مي شود.

پورشمس با بيان اينكه درصد بسيار كمي از كبدهاي چرب سرطاني مي شوند،اذعان كرد: رسوب چربي در سلول هاي كبدي مي تواند منجر به التهاب در آن شود و وجود التهاب مزمن در هر جاي بدن آن عضو را مستعد سرطان مي كند.

اين فوق تخصص گوارش و كبد با بيان اينكه كبد چرب با ديابت و چاقي ارتباط دارد، اظهار داشت:
افراد مبتلا به كبد چرب مي توانند با انجام فعاليت فيزيكي و اختصاص زمان براي ورزش سلامت خود را به دست بياورند ونبايد به دنبال آن باشند كه فقط با دارو بخواهد به درمان كبد چرب بپردازد.

وي عنوان كرد: درصد بسيار كمي از كبدهاي چرب سرطاني مي شوند و بيشترين ارتباط كبد چرب با وضعيت قلبي افراداست،يعني اگر در آزمايش سنوگرافي مشخص شود كه فرد به كبد چرب مبتلا است بدون اينكه آنزيم هاي كبدي اش بالا باشد، عمده ترين خطري كه وي را تهديد مي كند بيماري هاي قلبي است.پورشمس تصريح كرد: كبد چرب در ۹۰ درصد موارد هيچ علائمي ندارد و معمولا بدون علامت است. چاقي، پارامترهاي مختلف سندروم روده تحريك پذير، كم تحركي و ديابت همه منجر به ايجاد اين عارضه مي شوند.

اين فوق تخصص گوارش و كبد اظهار داشت:بسيار اهميت دارد كه فرد حداقل سه بار در هفته يك تا ۱٫۵ ساعت فعاليت فيزيكي داشته باشد و اين فعاليت فيزيكي بايد از سرعت لازم برخوردار باشد تا براي بدن مفيد باشد يا روزانه نيم ساعت تا ۴۵ دقيقه هرنوع فعاليت فيزيكي سريع ميتواند در كاهش عوارض اين بيماري سودمند باشد.

***چه كساني كبد چرب مي گيرند؟

-كساني كه ديابت و بيماري قند نوع يك يا دو دارند اما بدنشان انسولين را پس مي زند
حتي اگر انسولين تزريقي باشد، دچار كبد چرب مي شوند .

-مصرف داروهاي شيميايي خاص اثر سوء بر روي كبد دارد.مخصوصاً آنتي بيوتيك ها چرك خشك كن ها بدون تجويز متخصص،بدون آنكه عفونت يا چرك داخلي ثابت بشود از پيش خودشان مي خورند و متأسفانه در كشور ما زياد است.

-كساني كه مصرف چربي زياد دارند سرخ كردني، تف دادني، بو دادني چند بيماري مي آورد
حتي سوزش چشم و خارش چشم و يكي هم ايجاد كبد چرب است.

-آن دسته از افرادي كه تخم مرغ نيمرو و يا آب پز زياد مي خورند چند بيماري مي آورد كه يك از آنها كبد چرب است. حتي نفريت و ورم تحال هم مي آورد.

-افرادي كه كه خود درماني هاي غلط دارند و كاهش وزنشان را سريع انجام مي دهند در معرض ابتلا به كبد چرب قرار دارند، مثلاً در هفته بيش از دو كيلو وزنشان را كاهش مي دهند. اين كار هم عوارض سوء دارد علاوه بر سكته، كبد را هم چرب مي كند.

***درمان فوري كبد چرب با روش هاي طبيعي و استفاده از ميوه ها مزايايي نسبت به مصرف داروها دارد كه اصلي ترين آنها تقويت سيستم ايمني بدن و افزايش مقاومت در برابر بيماري هاست.

***درمان كبد چرب با توصيه هاي طب سنتي و تغذيه

۱- اولين توصيه اصلاح تغذيه و شيوه زندگي است.كاهش مصرف گوشت چربي و مواد قندي و مصرف بيشتر ميوه و سبزيجات توصيه كلي بسيار مفيد است.

۲- جايگزيني گوشت با سويا جايگزيني شام با سالادي شامل هويج، كلم، كاهو، ترب، تربچه، سركه، سيب، آبغوره، پرهيز از آب خوردن بين غذا، استفاده بيشتر از سير، پياز، سبزيجات تازه، ليموترش و سيب در رژيم غذايي روزانه بسيار مفيد است.

۳-هر روز خوردن يك مشت برگ زرد آلو

۴- خوردن ۷ برگ كاسني يا يك استكان عرق كاسني

***عرقيات گياهي براي درمان كبد چرب

۱-نوشيدن دم كرده گل مريم نيز اثربخش است.

كاهش تدريجي وزن و ورزش روزانه مي تواند به گونه چشمگيري در درمان كبد چرب مفيد باشد.
البته توجه داشته باشيد كاهش ناگهاني وزن ممكن است اين مشكل را تشديد كند.

۲-سكنجبين عنصلي را كه همان پياز دشتي و پياز موش است و عرب ها عنصل مي گويند
در سكنجبين مي جوشانند و آبش را صاف مي كنند و روزي يك الي دو قاشق پلو خوري به فاصله ۱۲ ساعت مصرف مي كنند.

۳-عرق گياهي شاه تره، خارشتر و كاسني از جمله داروهاي گياهي موثر در كنترل و درمان كبد چرب به شمار مي آيند.

اين نوشيدني هاي گياهي از آنجا كه طبعي سرد و تر دارند موجب كاهش ميزان كلسترول خون مي شوندو در عين حال به پاكسازي كبد و بدن از سموم و مواد زائد هم كمك مي كنند.

راه حل خانگي درمان ريزش مو

يكي از مشكلات نگران كننده كه هم براي زنان و هم مردان ممكن است پيش آيد ، ريزش مو است. نگران نباشيد ‎.اگر از ريزش مو رنج ميبريد با ما در ايران ناز همراه باشيد تا راههاي درمان خانگي ريزش مو را بياموزيد .ريزش مو علتهاي مختلفي دارد. به جاي استفاده از داروهاي شيميايي براي توقف ريزش مو هاي تان مي توانيد با ويتامين هاي موجود در منايع طبيعي ريزش مو هاي تان را متوقف كنيد.

توقف ريزش مو با ويتامين

هم مردان و هم زنان نيازمند مقادير زيادي از ويتامين ها و مواد مغذي براي جلوگيري از ريزش مو هستند كه اين مواد در بسياري از مواد غذايي و مكمل هاي غذايي يافت مي شود.بر همين اساس آشنايي با انواع مختلف ويتامين ها و مواد معدني و منابع غذايي آن ضروري است.

توقف ريزش مو با ويتامين A

راه حل خانگي درمان ريزش مو

بدن براي توليد چربي پوست سر (Sebum) به ويتامين A نياز دارد. بدون چربي پوست سر، موهاي ما خشك و شكننده مي شود و شوره و پوسته هاي ضخيم در سر نمايان خواهد شد كه درمان هر دو مي تواند آزار دهنده باشد.شما مي توانيد مقادير زيادي ويتامين A را كه به عنوان يك آنتي اكسيدان نيز شناخته مي شود از مواد غذايي مانند انبه، پرتقال، هويج، سيب زميني شيرين، كدو و جگر دريافت كنيد.
توقف ريزش مو با ويتامين B

ويتامين B براي توليد هموگلوبين سالم كه اكسيژن را از طريق گلبول هاي قرمز خون به پوست سر مي رساند، ضروري است. براي دريافت ويتامين B مي توانيد مصرف مواد غذايي مانند ماهي و غذاهاي دريايي، گوشت ماكيان، گوشت قرمز، لوبيا، موز، جو دوسر، تخم مرغ، سيب زميني و شير كم چرب يا بدون چربي را در برنامه غذايي خود جاي دهيد.با ويتامين هاي موجود در منايع طبيعي ريزش مو هاي تان را متوقف كنيد‎.

توقف ريزش مو با اسيد فوليك

اين ويتامين در درمان و پيشگيري از ريزش مو نقش قابل توجهي دارد. مصرف مكمل ها و مواد غذايي حاوي اسيد فوليك ، به كاهش احتمال ريزش مو و پيشگيري از نازك شدن موها در آينده كمك مي كند و از طرفي براي افرادي كه به صورت ژنتيكي در معرض طاسي قرار دارند، بسيار مفيد است. اسيد فوليك در مواد غذايي مانند نخود، نخود فرنگي، مارچوبه آب پز و عدس پخته شده وجود دارد.

توقف ريزش مو با ويتامين D

ريزش مو و نرمي استخوان دو مسئله مرتبط با كمبود ويتامين D است. ويتامين D در سلامت فوليكول هاي مو نقش دارد.

توقف ريزش مو با ويتامين E

براي خون رساني مطلوب به پوست سر نيازمند ويتامين E هستيم. همچنين، اين ويتامين به افزايش جذب اكسيژن كمك مي كند كه موضوع مهمي محسوب مي شود.ويتامين E در روغن هاي گياهي، روغن آفتابگردان، روغن سويا، روغن ذرت، آجيل، برگ سبز شلغم و ديگر سبزيجات برگ‌دار يافت مي شود. بهتر است ويتامين E را به صورت خوراكي مصرف كنيد تا اين كه در قالب محلولي موضعي به كار گرفته شود زيرا بهتر جذب مي شود.

مطالب مرتبط:

رابطه ي جوش سر با ريزش مو

كنترل ريزش مو با بيوتين!!


راه درمان گلودرد به صورت طبيعي

هواي سرد فصل پاييز و زمستان معمولا ارمغان آور شروع سرماخوردگيهاي فراوان و ايجاد گلودرد در ميان مردم است . به گزارش ايران ناز ، براي دانستن روش درمان خانگي سريع گلودرد هاي اين روزهاي خدا با ما در ايران ناز همراه باشيد.آغاز گلو درد و سرفه وسرماخوردگي از همين روز ها شروع شده و آدم را غافلگير مي كند و اكثر افراد از اواخر مهر ماه تا پايان اسفند درگير گلو درد و چرك گلو و سرفه مي شوند.

در اين جا به شما ۸ خوردني و ماده غذايي را كه موجب تسكين سرما خوردگي و ناراحتي و دردهاي گلواست ، معرفي مي كنيم.

۱- چاي

۲- عسل

۳- بستني

۴- كلم پخته

۵- شيرين بيان

۶- ساج

۷- موز

۸- هويج پخته

مطالب مرتبط:

داروهاي گيايي مؤثر براي درمان سرفه

درمان سرفه در خانه


برچسب: جلوگري از ريزش مو، روش هاي درماني طبيعي، سلامت و بهداشت، مجله پزشكي دكتر سلام، مطالب پزشكي جالب، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۳۸:۱۴ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :